Valmennuspalvelut

Kevään 2016 pienryhmät Movement Centereissä Hakaniemessä ja Käpylässä

Kevään pienryhmien hinta 270€ sisältää 6 viikon salikortin, jolla voit harjoitella oman ryhmäsi lisäksi molemmilla saleilla niin paljon kuin haluat!

 

Toukokuu

Foundation maanantaisin klo 17, alkaen 16.5. HAKANIEMI

Handstand tiistaisin klo 18.30, alkaen 17.5. KÄPYLÄ

Movement keskiviikkoisin klo 19.00, alkaen 18.5. HAKANIEMI

Stretching torstaisin klo 18.30, alkaen 19.5. KÄPYLÄ

GST perjantaisin klo 16.30, alkaen 20.5. KÄPYLÄ

 

Pienryhmävalmennus

Pienissä ryhmissä toteutettu valmennus on todistetusti erittäin toimiva malli, joka tarjoaa ammattivalmentajan opetuksen, ryhmän positiivisen tuen ja selkeästi edullisemman hinnan yksilövalmennukseen verrattuna.

Pienryhmämme koostuvat 5-8 henkilön ryhmistä, riippuen sisällöstä ja tiloista.  Olemme rakentaneet sinua varten täydellisen harjoittelukokonaisuuden, joka mahdollistaa pitkän tähtäimen kehittymisen ammattivalmentajien opissa. Kurssin kesto on aina 6 viikkoa, jonka jälkeen voit joko jatkaa saman teeman kurssilla, tai vaihtoehtoisesti rakentaa itsellesi valmennuspolun, jossa vaihtelet tavoitteiden ja tarpeiden mukaan eri teemojen välillä. Halutessasi voit pitää taukoa, tai käydä harjoittelemassa Movement Centerin ryhmävalmennustunneilla.

Valitse itsellesi sopivin ryhmä alla olevista teemoista ja ilmoita itsesi mukaan seuraavaan alkavaan ryhmään!

Foundation

Kurssi on sinulle, jos viimeisestä harjoituskerrastasi  löytyy viitteitä lähinnä vanhoista treenipäiväkirjoista. Kuuden viikon aikana pääset kaikessa rauhassa totuttamaan kehon ja mielen uusiin haasteisiin, ilman että harjoittelusta tulee ylimääräinen stressitekijä kaiken muun arjen ahertamisen päälle.  Foundation -pienryhmävalmennuksessa sinulle opetetaan tärkeitä perusteita vartalonasennoista, kehonhallinnasta, keskivartalo- ja lapakontrollista, sekä perusliikemalleista,kuten erilaiset kyykyt ja punnertamiset.

Movement

Movement -pienryhmävalmennus on kokonaisvaltaista harjoittelua, jossa harjoitellaan ihmiselle tärkeitä perustaitoja. Roikkuminen, kyykkääminen, ryömiminen, juoksu, hyppiminen, vetäminen, työntäminen, kyky rentoutua. Nämä kaikki ovat tärkeitä tasapainoisen ja hyvinvoivan kehon tavoittelussa.

Movement -pienryhmät ovat kulmakivi kaikkeen muuhun harjoitteluun ja Movement -harjoittelusta hyötyy yhtä lailla kuntoilija, kuin ammattiurheilijakin. Pienryhmässä saat henkilökohtaista valmennusta ammattivalmtajalta, jonka avulla pystyt kehittämään juuri itsellesi tärkeimpiä kohtia ja toisaalta hyödyntämään omia vahvuuksiasi.

Harjoittelu on monipuolista, välillä erittäin haastavaakin ja ennenkaikkea mielekästä!

Gymnastic Strength Training (GST)

Miltä kuulostaisi kyky kiivetä köyttä ilman jalkojen apua, tai puhdas Muscle Up? Nämä ovat täysin mahdollisia, aivan kuten etuvaaka, sivuvaaka ja takavaaka. GST  -pienryhmävalmennuksessa ei opetella ristiriipuntaa, mutta nojavaakaa kylläkin!  Näiden lisäksi mm. käsilläseisontapunnerrukset kuuluvat yhtenä osana GST -harjoitteluun ja luonnollisesti kaikki mitä näiden liikkeiden saavuttaminen vaatii!

Monipuolisilla harjoitteilla ja oikein rakennetuilla liikeprogressioilla koordinaatio ja nivelten toiminta paranee, kehität vahvan ja toimintakykyisen vartalon, ilman loukkaantumisia!

Valmiiksi mietityt ja käytännössä toimiviksi todistetut harjoitteluprogressiomme  on suunniteltu ”tavallisille ihmisille”, jonka vuoksi GST -valmennuksen aloittaminen ei vaadi aikaisempaa kokemusta, eikä varsinkaan jo lapsena aloitettua telinevoimistelutaustaa.

Pienryhmissä pääset harjoittelemaan ammattivalmentajan opissa, juuri omalla tasollasi, saaden tämän lisäksi ryhmän tuen taaksesi!

Aloita harjoittelu GST 1 -ryhmässä, jossa opit tärkeät perustaidot ja kehität tarvittavaa ylävartalon voimaa ja liikkuvuutta, jota haastavat liikkeet vaativat.

GST 2 – ryhmään  mukaantulo vaatii vähintään yhden 6 viikon pituisen GST 1 – jakson, mutta suosittelemme 2-3 omasta tasostasi riippuen. Älä murehdi, että joutuisit aloittamaan aina alusta, sillä jokainen etenee ryhmissä oman tasonsa mukaan.

Handstand

Käsilläseisonta ei ole ainoastaan harjoitus. Se on päätös sitoutua johonkin pitkäksi aikaa! Matka voi kestää 6kk, tai 6 vuotta, riippuen paljon lähtökohdista ja taustatekijöistä. Sinällään kesto ei ole relevantti, sillä kaikki mitä joudut tekemään oppiaksesi ja kyetäksesi seisomaan käsillä, kehittää ominaisuuksia, joista on hyötyä monessa muussakin kuin käsien varassa seisomisessa. Olkanivelen liikkuvuus, lapatuki, keskivartalokontrolli, vahvat ja terveet ranteet, sekä parempi ymmärrys oman kehon liikkeestä. Puhumattakaan katu-uskottavuudesta, kun voit  heittää käsilläseisontaan vaikkapa biitsillä auringinoton lomassa, tai kaupunkilomalla Eiffel-tornin kupeessa!

Kuulostaako sellaisilta, joita toivoiset itsellesikin?

Stretching

Nimi viittaa venyttelyyn, joka kansankielellä viittaa ylipäänsä jonkinlaiseen liikkuvuusharjoitteluun.  Todellisuudessa passiivista venyttelyä käytetään kurssilla erittäin vähän, tai ei lainkaan. Liikkeet ovat usein erilaisia dynaamisia tai staattisia aktiivisia liikkuvuusharjoitteita. Erilaisilla tekniikoilla voidaan kehittää liikelaajuutta ja / tai kykyä työskennellä, eli ts. tuottaa voimaa liikkeiden ääriasennoissa. Ei pelkästään notkeutta, vaan myös kykyä liikkua liikelaajuuksien ääripäissä.

Kaikkien ei tarvitse venytellä, mutta jokainen tarvisee liikkuvuusharjoitelua. Jokainen! Jos olet luonnostasi notkea, tulee liikkuvuusharjoittelusi focus olla stabiliteetin kehittämisessä ääriasennoissa. Jos taas olet jäykemmästä puusta veistetty, on harjoitelu mietittävä siten, että myös liikelaajuuksiin saadaan kehitystä, jolloin myös pidempikestoisia ja rauhallisempia venytyksiä on luvassa.

Stretching – pienvalmennusryhmässä saat keskittyä kaikessa rauhassa liikkuvuusharjoituksiin ja kurssia suositellaan tehtävän vähintään muutaman kerran vuodessa, pitäen kuitenkin huolta, että liikkuvuusharjoitteet itsessään pysyvät mukana 12kk vuodessa!

 

Painonnosto

Olympianostoihin kuuluvat työntö ja tempaus. Näiden oppiminen on käsilläseisonnan tavoin pitkäaikainen sijoitus omaan itseensä. Perusteet voidaan oppia melko nopeasti, mutta siitä on vielä pitkä matka sille tasolle, että liikkeissä voisi / saisi käyttää raskaita painoja. Liikkuvuus, vartalon asento ja hallinta noston eri vaiheissa, nopeus ja voima – kaikki ovat yhtä lailla tärkeitä, mutta järjestys tulee pitää harjoittelussa mainitunkaltaisena. Jos et omaa riittävää liikkuvuutta, et voi oppia oikeita asentoja, jossa kykenet tuottamaan optimaalisesti voimaa ja toisaalta liikkumaan mahdollisimman taloudellisesti. Mikäli liike on epäergonomista, ei sen tekeminen todennäköisesti tuota toivottua tulosta voima -, saati nopeusominaisuuksissa.

Painonnostokurssit ovat suunniteltu siten, että jokainen voi harjoitella tunneilla oman tason mukaan ammattivalmentajan valvovan silmän alla.  Harjoittelu voi olla hauskaa ja kehitystä tulee varmasti, kun työkalut ovat oikeat!

ilmoittautumiset ja tiedustelut

haluatko tulla testaamaan ilmaiseksi tuntejamme, tai olisit kiinnostunut pienryhmistämme? Otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian!

 

Jukka Rajala

0400 866 072

jukka@compactfit.com

Follow by Email
Facebook
Facebook