Movement Sysytem logo 5-2016

Pistoolikyykkyhaasteen toinen viikko

Posted by on / 0 Comments

Yhdellä jalalla tehtävä pistoolikyykky on monipuolinen liike, jonka tekemiseen tarvitaan sekä voimaa että liikkuvuutta. Aloittelijan kannattaa lähteä pistoolikyykyn harjoittelussa liikkeelle avustavien liikkeiden kautta – katso CompactFitin päävalmentajan Jukka Rajalan ohjeet videolta.

PISTOOLIKYYKKYHAASTE

Jukka Rajala haastaa kaikki opettelemaan pistoolikyykyn. Hän on laatinut teille kuuden viikon harjoitteluohjelman, jonka avulla liikkeen suorittaminen pitäisi onnistua ja tuloksia tapahtua.

Toisen viikon harjoitusohjelma

Pistoolikyykkyä tehdessä suoran jalan tulee olla mahdollisimman suora, jotta lihakset tottuvat asentoon. Avusta siis tarpeen tullen korokkeella ja ottaen kädellä tukea. Liike ei saisi olla liian vaikea suorittaa. Jos kykenet ainoastaan kontrolloituun laskuvaiheeseen, tee silloin “negatiivisia”, eli ainoastaan laskuvaihetta toistomäärien pysyessä samana.

Istumakyykkyasennon lämmittely

Yhden jalan kyykky vapaa jalka tukijalan takana 2 x 10 toistoa / puoli
Yhden jalan kyykky vapaa jalka tukijalan edessä 2 x 10 toistoa / puoli
Avustettu pistoolikyykky korokkeen päällä 3 x 5 toistoa / puoli

Suorita harjoitus kaksi kertaa viikossa.

Jaa omia edistymisaskeliasi Instagramissa hashtagilla #pistoolikyykkyhaaste ja laita CompactFitin Instagram seurantaan @compactfit!

Lue myös:
Jukka Rajalan bloggaus, Supertehokas pistoolikyykky – pystytkö tähän?
Ensimmäisen viikon harjoitusohjelma

Please follow and like us:

Enjoy this blog? Please spread the word :)

Follow by Email
Facebook
Facebook