Movement Sysytem logo 5-2016

Pistoolikyykkyhaaste: kolmas harjoitusviikko

Posted by on / 0 Comments

Yhdellä jalalla tehtävä pistoolikyykky on monipuolinen liike, jonka tekemiseen tarvitaan sekä voimaa että liikkuvuutta. Aloittelijan kannattaa lähteä pistoolikyykyn harjoittelussa liikkeelle avustavien liikkeiden kautta – katso CompactFitin päävalmentajan Jukka Rajalan ohjeet videolta. Tämänkertaisessa videossa opetetaan pistoolikyykkyyn valmistava liikkeitä ja kyykkäävän jalan voimantuottoharjoituksia.

PISTOOLIKYYKKYHAASTE

Jukka Rajala haastaa kaikki opettelemaan pistoolikyykyn. Hän on laatinut teille kuuden viikon harjoitteluohjelman, jonka avulla liikkeen suorittaminen pitäisi onnistua ja tuloksia tapahtua. Linkit aiempien viikkojen harjoitusohjelmiin löytyy postauksen lopusta.

Kolmannen viikon harjoitusohjelma

Istumakyykkyasennon lämmittely
Yhden jalan kyykky vapaa jalka tukijalan edessä 2 x 10 toistoa / puoli
Keinukyykky lattialla oman tason mukaan 3 x 5 toistoa / puoli (A)
Yhden jalan kyykky korkean korokkeen päällä 3 x 5 toistoa / puoli (B)
Negatiivinen pistoolikyykky (tarvittaessa korokkeen päällä) 3 x 5 toistoa / puoli

Suorita A ja B –liikkeet vuorotahtiin, eli ensin A, jonka jälkeen B. Tämän jälkeen palaat takaisin A-liikkeeseen jne.

Suorita harjoitus kaksi kertaa viikossa.

 

Miten harjoituksesi sujuvat? Jaa omia edistymisaskeliasi Instagramissa hashtagilla #pistoolikyykkyhaaste ja laita CompactFitin Instagram seurantaan @compactfit!

Lue myös:
Jukka Rajalan bloggaus, Supertehokas pistoolikyykky – pystytkö tähän?
Ensimmäisen viikon harjoitusohjelma
Toisen viikon harjoitusohjelma

Please follow and like us:

Enjoy this blog? Please spread the word :)

Follow by Email
Facebook
Facebook