toiminnallista kehonpainoharjoittelua ja monipuolista liikkuvuusharjoittelua

Koulutus on Jukka Rajalan usean vuoden tutkimusten tulosta, johon on haettu oppia kotimaisten alan ammattilaisten lisäksi kansainvälisiltä huippuvalmentajilta. Tämä koulutus antaa sinulle vähintäänkin riittävän teoreettisen ja käytännöntiedon siihen, mitä monipuolisessa Movement-harjoittelussa, liikkuvuuden kehittämisessä ja kehonhuollossa tulisi ottaa huomioon ja miten käytännössä liikkuvuusharjoittelu olisi järkevä toteuttaa!

MOVEMENT & MOBILITY COACH – LEVEL 1 & 2
  • Anatomien ja fysiologian perusteet ymmärtääksesi paremmin käytettäviä metodeita
  • Lihaksisto
  • Luusto ja nivelet
  • Sidekudos, eli faskia
  • Hermosto
  • Kehon kuormituslinjat ja niiden hyödyntäminen harjoittelussa
  • Miten yksilölliset erot ja tarpeet vaikuttavat käytettäviin metodeihin.
  • Opit erilaisia tekniikoita ja ymmärrät niiden erot teoriassa ja käytännöntasolla
  • Osaat yhdistellä voima – ja liikkuvuusharjoittelua tilanteen ja tarpeen mukaan
  • Osaat laatia kokonaisvaltaisia ohjelmia liikkuvuusharjoitteluun ja yhdistää ne muihin harjoituksiin ( voima, kestävyys, lajiharjoitteet)
  • Mitä tehdä ”uusilla liikelaajuuksilla”, jotta harjoittelun vaikutus olisi mahdollisimman pysyvää
  • Liikkuvuuden ja elastisten komponenttien (venytysrefleksien) hyödyntäminen voimaharjoittelussa
  • Optimaaliset lämmittely- ja loppujäähdyttelytekniikat
  • Miten keho toimii suhteessa ”kudosten olotilaan,” liikkeen nopeuteen, kuormaan, henkisen mielentilaan jne.
  • Valmistaudutko voimaa ja nopeutta vaativaan -, vai liikkuvuutta kehittävään harjoitukseen
  • Miten keho palautetaan mahdollisimman hyvin ”neutraaliin” tilaan harjoituksen jälkeen, jotta palautuminen lähtisi käyntiin mahdollisimman nopeasti
FLEXIBILITY
  • Venyttely
  • Mitä kehossa tapahtuu kun venytyllään
  • Ero muihin liikkuvuusharjoituksiin
  • Milloin venytteyä tarvitaan ja milloin siitä voi olla jopa haittaa
  • Venyttelyn erikoistekniikat
  • Parivenyttelyn perusteet
  • Yksin tehtävät venytysharjoitukset (Flexibility –liikepankki)
MOBILITY
  • Aktiivinen liikkuvuusharjoittelu teoria ja käytäntö
  • Dynaamiset liikkuvuusharjoitteet ylävartalolle
  • Dynaamiset liikkuvuusharjoitteet alavartalolle
  • Dynaamiset liikkuvuusharjoitteet keskivartalolle
  • Isometrinen liikkuvuusharjoittelu – teoria ja käytäntö
  • Isometriset liikkuvuusharjoitteet ylävartalolle
  • Isometriset liikkuvuusharjoitteet alavartalolle
  • Isometriset liikkuvuusharjoitteet keskivartalolle
  • Nivelten vahvistaminen
  • Nivelten rakenteeseen liittyvää teoriaa
  • Miten vahvistat niveliä ja niitä tukevia sidekudoksia
  • Rekyyliharjoittelu ja erilaiset ”voimavenytykset”– teoria ja käytäntö
  • Lisäpainojen hyödyntäminen liikkuvuusharjoittelussa
  • Venytysrefleksin hyödyntäminen liikkuvuusharjoittelussa
MOVEMENT
  • Movement – harjoittelu kokonaisvaltaisen harjoittelun tueksi
  • Miten yhdistät liikkuvuuden ja voiman yhdeksi kokonaisuudeksi
  • Myofaskiaaliset kuormituslinjat ja niiden hyödyntäminen liikkeessä
  • Movement-harjoitteet osana kehon valmistamista voima- ja nopeusvoimaharjoituksiin
  • Movement-harjoitteet osana kehon valmistamista liikkuvuusharjoituksiin
MITÄ MINULTA VAADITAAN?
  • Olet mielellään täysi-ikäinen, mutta vanhempien luvalla otamme myös alle 18 vuotiaat mukaan koulutukseen
  • Koulutus ei vaadi kovaa fyysistä kuntoa, mutta huomioithan mahdolliset akuutit loukkaantumiset ilmoittamalla niistä meille ennen ilmoittautumistasi.
  • Mikäli suoritat Movement Coach -koulutusputken(täyskäsi), suosittelemme aloittamaan  BWTC Level 1:stä
  • Palava halu oppia uutta!
MITÄ KOULUTUS MAKSAA?

Movement & Mobility ( Level 1) 495€

 

 

VARAA PAIKKASI KOULUTUKSEEN!

Comments are closed here.

Follow by Email
Facebook
Facebook