Movement Sysytem logo 5-2016

Kahvakuula – Rinnalleveto

Posted by on / 0 Comments

Rinnalleveto kahvakuulalla on hyvä koko kehon perusliike, jonka kautta avautuvat monet muut kahvakuulalla tehtävät liikkeet. Vaikka kyseessä onkin sinänsä yksinkertainen liike, kannattaa tekniikka siis opetella huolellisesti. Katso CompactFit Movement Centerin päävalmentajan Jukka Rajalan ohjeistus kahvakuulalla tehtävään rinnallevetoon sekä oleelliseen räkkiasentoon.

Kahvakuulalla tehtävässä rinnallevedossa lähdetään liikkeelle heilautusliikkeestä, joka on samankaltainen etuheilautuksen kanssa. Liike päättyy räkkiasentoon, jossa kuula asettuu rintaa vasten nojaamaan.

Räkkiasento on paitsi rinnallevedon loppuasento, myös kahvakuulalla tehtävien ylös suuntautuvien liikkeiden lähtöasento – tämän vuoksi asento kannattaa opetella alusta alkaen oikein.

  • Tarkista räkkiasennossa, että kuulan kahva asettuu kämmeneen oikein: tämä takaa sen, että ranne pysyy hyvässä asennossa.
  • Räkkiasennossa käden tulee levätä vartaloa vasten, ja kuulan puolestaan käden muodostaman v-mallisen kuopan välissä.

Rinnallevetoa voit tehdä aluksi toistomäärissä esimerkiksi 10-20. Kun hallitset rinnallevedon tekniikan, voit yhdistellä sen eri liikkeiden kuten etuheilautuksen ja pystypunnerruksen kanssa.

Please follow and like us:

Enjoy this blog? Please spread the word :)

Follow by Email
Facebook
Facebook