Movement Sysytem logo 5-2016

bodyweight training

Suomen ensimmäinen ja kattavin toiminnallisen kehonpainoharjottelun koulutusohjelma!

Bodyweight Training Coach on Movement System – koulutusrungon ensimmäinen osa.  Movement System edustaa Suomessa täysin uudenlaista tapaa kehittää vahvempi, liikkuvampi ja kaikin puolin terveempi keho.

Koulutusohjelman perusrunko antaa valmiit ja toimivat progressiot kehonpainoliikkeisiin, tutustuttaa Movement -harjoitteluun ja antaa hyviä työkaluja liikkuvuuden kehittämiseen. Koulutussisältö tukeutuu vahvasti telinevoimistelun perusteisiin ja periaatteisiin, mutta oppeja on muokattu siten, että ne ovat toimivia myös aikuisille

FOUNDATION –liikkeillä kehität tarvittavan kuntopohjan, jolloin lihakset, jänteet ja muut tukikudokset vahvistuvat haasteellisempia liikkeitä varten. Jokainen liike on pilkottu osiksi, joita kehon vahvistuessa voidaan lähteä yhdistelemään isommiksi kokonaisuuksiksi. Nämä progressiot ovat toimivan harjoittelun sydän! Ilman niitä kehittyminen on todella vaikeaa ja voi johtaa jopa ilkeisiin loukkaantumiskierteisiin.

MOVEMENT –liikkeet tuovat harjoitteluun mielekkyyttä ja tarjoavat toisaalta kokeneellekin henkilölle uusia haasteita, joissa yhdistyvät voima, liikkuvuus ja kehonhallinta. Optimitilanteessa harjoittelu on improvisoitua liikkumista asennosta toiseen ilman ennakkoon määriteltyjä sarjapituuksia, tai toistomääriä! Tarkemmin Movement -harjoitteluun perehdytään Movement & Mobility Coach – koulutuksessa.

LIIKKUVUUS –harjoitteissa keskitytään nimensä mukaisesti erilaisiin tapoihin parantaa liikkuvuutta. Tässä apuvälineinä voidaan käyttää mm. puolapuita, kuminauhoja ja / tai harjoittelupartneria.

RENGASHARJOITTELU Koulutuksen toisessa jaksossa keskitytään syvemmin rengasharjoitteluun, mutta perusteet käydään läpi jo ensimmäisessä osiossa ja oppiminen jatkuu koko koulutusohjelman ajan. Rengasharjoittelu on yksi haasteellisimpia harjoittelumuotoja ja huolimattomasti rakennettu kuntopohja on varma tie loukkaantumisiin. Maltti on valttia, sillä usein voimat kehittyvät nopeammin, kuin sidekudokset ja muut tukirakenteet.

VARAA PAIKKASI KOULUTUKSEEN!

KOULUTUSOHJELMA

Koulutus on jaettu kahteen perusosaan ja sen syventäviin jaksoihin. Näin jokaisella on riittävästi aikaa kehittää taitojaan ennen seuraavalle tasolle siirtymistä. Jokainen jakso on viikonlopun pituinen, jonka aikana käydään läpi kaikkia yllämainittuja osa-alueita. Taito- ja rengasliikkeissä harjoittelu etenee tarkoin mietittyjen progressioiden mukaan helpoista liikkeistä kohti haastavampia variaatioita. Koulutuksen läpikäymiseen suositellaan käytettävän aikaa 12-24 kuukautta. Näin asioiden sisäistämiselle ja oppimiselle on riittävästi aikaa. Tähän vaikuttaa suuresti yksilölliset tekijät, kuten harjoitteluhistoria ja se miten paljon on mahdollista käyttää tällä hetkellä aikaa omien taitojen kehittämiseen. Koulutusputken suoritusnopeudesta voit    kanssanin, jotta jokaiselle löytyisi sopiva rytmi. Lähetä sähköpostia osoitteeseen jukka@compactfit.com

Bodyweight Training Coach –koulutusohjelma soveltuu kaikille, mielellään 18 vuotta täyttäneille, perusterveille henkilöille, jotka ovat motivoituneita oppimaan uutta kehonpainolla harjoittelusta. Jos aikaisempaa kokemusta kehonpainoharjoittelusta ei ole, on silloin suositeltavaa käydä kehonpainoharjoittelu -leireillä tai kesäisin järjestettävällä Movement Weekendillä tutustumassa aihepiiriin ja saada sitä kautta rakennuspalikoita oman fysiikan kehittämiseen jo ennen kuin tulet koulutukseen.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:

FOUNDATION

  • vartalon oikeat asennot ja kyky ylläpitää asentoja
  • lapatuki
  • keskivartalon tuki
  • perusvoimaliikkeet progressioineen ylä – ja keskivartalolle (mm. leuanveto ja eri tasoissa tehdyt punnerrukset)
  • perusvoimaliikkeet progressioineen alavartalolle
  • plyometriikka, alkeet ( kimmoisuus- ja hyppyharjoitteet)
  • käsitasapainoilu ( mm. frog stand)
  • SAS ( straight arm strength), alkeet
  • käsilläseisonta –progressio, osa 1
  • käsilläseisontapunnerrus, osa 1

MOVEMENT

  • Movement – harjoittelun perusteet ja idea

LIIKKUVUUS

  • liikkuvuusharjoitteet selkärangalle ja kullekin päänivelelle, sekä liikkeiden yhdistäminen voimaharjoitteisiin
  • siltaharjoitteet
  • Mobility- harjoitteet ( kts. Movement & Mobility Coach)
  • spesifejä nivelen aluetta vahvistavia harjoitteita

RENGASHARJOITTELU

  • etunojapunnerrus –progressio
  • dippipunnerrus –progressio
  • german hang ja skin the cat
  • muscle up -progressio, alkeet ( jatkuu level 2)
  • OHJELMOINTI JA HARJOITUSOHJELMIEN SUUNNITTELU
  • BAS (bent arm strength)
  • SAS (straight arm strength)
  • Staattinen – ja dynaaminen voima
  • Asiakkaan ohjaaminen ja liikkeiden ymmärtäminen ohjaajan näkökulmasta
  • Kyky kehittää taitoja eristetyistä liikkeen osista, kokonaisiksi liikkeiksi ja aikanaan yhdeksi sulavaksi liikkumiseksi
KOULUTUKSEN HINNAT JA YHTEYSTIEDOT

Bodyweight Training Coach (Level 1) 495 €

katso pakettihinnat täältä
Hinta sisältää lakisääteisen arvonlisäveron. Koulutusten aikana jaetaan myös kirjallinen materiaali, joita voit täydentää omilla muistiinpanoilla. Mahdolliset loppukokeet sisältyvät koulutuksen hintaan.

 

VARAA PAIKKASI KOULUTUKSEEN!

Follow by Email
Facebook
Facebook